Steirer ist Gesicht von EU-Lebensmittelkampagne

Kernöl-Pionier Steirerkraft ist Teil einer internationalen EU-Kampagne für Lebensmittelsicherheit

Die Zahlen sind erschreckend: Zwei von drei Menschen sind mit Etiketten, Beschriftungen und vermeintlichen Erklärungen auf Lebensmitteln überfordert. Mindesthaltbarkeitsdaten werden als Verfallsdatum interpretiert, Produkte werden falsch aufbewahrt oder gar vorschnell entsorgt. Zu diesem Ergebnis ist die europäische Lebensmittelagentur EFSA in einer breit angelegten aktuellen Studie gekommen. Mit der in 17 EU-Ländern angelegten Kampagne „Safe2Eat“ will die EU-Behörde nun gegensteuern. Das Ziel: die teils komplexen Inhalte möglichst weit herunterzubrechen und damit verständlich zu machen.

Unterstützung für das Vorhaben erfährt die im italienischen Parma angesiedelte Organisation aus St. Ruprecht an der Raab: Steirerkraft, heimischer Pionier allen voran von Kürbiskernöl, Kürbiskernen und Käferbohnen, fungiert als Partner des internationalen Programms.

Für Christian Briggl, Geschäftsführer von Estyria, unternehmerische Heimat von Steirerkraft, ist entscheidend: „Die Aufklärung der Konsumentinnen und Konsumenten über die richtige Handhabung und Interpretation von Lebensmittelkennzeichnungen ist essentiell. Wir sehen es auch als Teil unserer Verantwortung, einen Beitrag dazu zu leisten. Unser steirisches Kürbiskernöl. steht für höchste Qualität und Tradition. Daher es ist uns ein besonders Anliegen, diese Werte auch in der Aufklärung über Lebensmittelsicherheit weiterzugeben.“

ORF-Moderator an Bord

Konkret hat Steirerkraft dazu im Rahmen der EU-Kampagne eine Reihe von Kurzfilmen produziert, in denen Lebensmittel-Expertinnen des Unternehmens Einblick in Wertschöpfungskette, Qualitätsmaßnahmen und Erklärungen zu Begriffen und Etiketten geben. Dazu hat man sich prominente Unterstützung gesichert: Thomas Weber, Moderator von „Steiermark Heute“, führt durch die Interviews.

„Gerade in einer Zeit, in der Nachhaltigkeit und Ressourcenschonung immer wichtiger werden, ist es entscheidend, dass wir verstehen, wie wir Lebensmittel richtig nutzen und damit Verschwendung vermeiden können. Jeder Einzelne kann durch kleine, alltägliche Entscheidungen einen Unterschied machen – sei es durch den bewussten Einkauf, die korrekte Interpretation von Haltbarkeitsdaten oder die kreative Verwendung von Resten in der Küche“, erklärt der gebürtige Voitsberger, der schon im Vorjahr in einer etwas anders gelagerten Rolle das Vorhaben unterstützte.

Veröffentlichungen in Belgien und Skandinavien

Die Dreharbeiten für die Kurzvideos haben bereits stattgefunden. „Es hat nicht nur Spaß gemacht, sondern birgt auch die Chance, nicht nur lokal, sondern auf europäischer Ebene einen positiven Einfluss zu hinterlassen und Menschen für diese wichtige Thematik zu sensibilisieren“, erklärt Weber.

Ausgespielt werden die Inhalte auf unterschiedlichsten Kanälen: So werden die Kurzclips in auf Konferenzen und Messen allen voran in Belgien und weiten Teilen Skandinaviens sowie in den sozialen Medien der 17 europäischen Partner präsentiert. Auch Lebensmittelsicherheits-Botschafter Weber nutzt seine Präsenz im öffentlichen Leben für den nachhaltigen Zweck: Die ersten Videos sind bereits auf seinen persönlichen Social Media-Profilen abrufbar.

Kommentare und Antworten

×

Name ist erforderlich!

Geben Sie einen gültigen Namen ein

Gültige E-Mail ist erforderlich!

Gib eine gültige E-Mail Adresse ein

Kommentar ist erforderlich!

* Diese Felder sind erforderlich.

Bemerkungen :

  • user
    Eric Jones September 5, 2024 um 8:10 am
    Hi klippmagazin.at Admin!

    Cool website!

    My name’s Eric, and I just found your site - klippmagazin.at - while surfing the net. You showed up at the top of the search results, so I checked you out. Looks like what you’re doing is pretty cool.

    But if you don’t mind me asking – after someone like me stumbles across klippmagazin.at, what usually happens?

    Is your site generating leads for your business?

    I’m guessing some, but I also bet you’d like more… studies show that 7 out 10 who land on a site wind up leaving without a trace.

    Not good.

    Here’s a thought – what if there was an easy way for every visitor to “raise their hand” to get a phone call from you INSTANTLY… the second they hit your site and said, call me now.

    You can –

    Web Visitors Into Leads is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It lets you know IMMEDIATELY – so that you can talk to that lead while they’re literally looking over your site.

    CLICK HERE https://rushleadgeneration.com to try out a Live Demo with Web Visitors Into Leads now to see exactly how it works.

    Time is money when it comes to connecting with leads – the difference between contacting someone within 5 minutes versus 30 minutes later can be huge – like 100 times better!

    That’s why we built out our new SMS Text With Lead feature… because once you’ve captured the visitor’s phone number, you can automatically start a text message (SMS) conversation.

    Think about the possibilities – even if you don’t close a deal then and there, you can follow up with text messages for new offers, content links, even just how you doing? notes to build a relationship.

    Wouldn’t that be cool?

    CLICK HERE https://rushleadgeneration.com to discover what Web Visitors Into Leads can do for your business.

    You could be converting up to 100X more leads today!
    Eric

    PS: Web Visitors Into Leads offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE https://rushleadgeneration.com to try Web Visitors Into Leads now.

    If you'd like to unsubscribe click here https://rushleadgeneration.com/unsubscribe.aspx?d=klippmagazin.at
  • user
    Eric Jones September 4, 2024 um 10:43 pm
    Dear klippmagazin.at Owner! my name is Eric and I’m betting you’d like your website klippmagazin.at to generate more leads.

    Here’s how:
    Web Visitors Into Leads is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It signals you as soon as they say they’re interested – so that you can talk to that lead while they’re still there at klippmagazin.at.

    Web Visitors Into Leads – CLICK HERE https://rushleadgeneration.com for a live demo now.

    And now that you’ve got their phone number, our new SMS Text With Lead feature enables you to start a text (SMS) conversation – answer questions, provide more info, and close a deal that way.

    If they don’t take you up on your offer then, just follow up with text messages for new offers, content links, even just how you doing? notes to build a relationship.

    CLICK HERE https://rushleadgeneration.com to discover what Web Visitors Into Leads can do for your business.

    The difference between contacting someone within 5 minutes versus a half-hour means you could be converting up to 100X more leads today!

    Try Web Visitors Into Leads and get more leads now.

    Eric
    PS: The studies show 7 out of 10 visitors don’t hang around – you can’t afford to lose them!
    Web Visitors Into Leads offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE https://rushleadgeneration.com to try Web Visitors Into Leads now.

    If you'd like to unsubscribe click here https://rushleadgeneration.com/unsubscribe.aspx?d=klippmagazin.at
  • user
    Mr. Dimitris Kaldrimidis September 3, 2024 um 1:55 pm
    ...
    Hi...

    We hope you find this message quite useful…

    information you are sure to be interested in...

    In the enchanting area of ​​Exarchia in the center of Athens, Greece, a large plot of 400 square meters is for sale, where you can build over 850 square meters...
    "Ideal for serious investment that you can multiply your investment money".

    Beware... incredible investment opportunity...

    English: https://shorturl.at/QeU7V and https://shorturl.at/ObhiX

    German: https://shorturl.at/Msqr8

    Russia: https://shorturl.at/b5y77

    Chinese: https://shorturl.at/QKm72

    Arabic: https://rb.gy/nigldl

    Yours sincerely
    Mr. Dimitris Kaldrimidis
    (You will find contact information in the ad by following the link above)...

    Thank you...
    Athens - Greek - Greece
  • user
    Eric Jones September 3, 2024 um 10:59 am
    Dear

    My name’s Eric and I just found your site klippmagazin.at.

    It’s got a lot going for it, but here’s an idea to make it even MORE effective.

    CLICK HERE https://blazeleadgeneration.com for a live demo now.

    Web Visitors Into Leads is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It signals you the moment they let you know they’re interested – so that you can talk to that lead while they’re literally looking over your site.

    And once you’ve captured their phone number, with our new SMS Text With Lead feature, you can automatically start a text (SMS) conversation… and if they don’t take you up on your offer then, you can follow up with text messages for new offers, content links, even just “how you doing?” notes to build a relationship.

    CLICK HERE https://blazeleadgeneration.com to discover what Web Visitors Into Leads can do for your business.

    The difference between contacting someone within 5 minutes versus a half-hour means you could be converting up to 100X more leads today!

    Eric
    PS: Studies show that 70% of a site’s visitors disappear and are gone forever after just a moment. Don’t keep losing them.
    Web Visitors Into Leads offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE https://blazeleadgeneration.com to try Talk With Web Visitor now.

    If you'd like to unsubscribe click here https://blazeleadgeneration.com/unsubscribe.aspx?d=klippmagazin.at